Uitgerust en vroeg staan we op, naja, het blijft nog steeds uitslapen. We pakken onze spullen en om 8:30 vertrekt de boot van het prachtige Gili Air naar Gili Trawangan. Een extra stop die we hebben ingebouwd omdat we niet naar Lombok gaan (anders blijven we haasten). We zitten op het dak van de  boot en het tochtje is ongeveer een half uur. Eindelijk zijn er eens geen wolken boven Lombok en kunnen we de contouren van de vulkaan goed zien. Beklimmen gaat helaas niet lukken met Wims knie.

[huge_it_gallery id=”20″]

Waarom Gili T? Het staat meer bekend als feest eiland en ik heb wel zin om in ieder geval 1 avond te dansen met mijn voeten in het zand. Om 10 uur zijn we ingecheckt op onze nieuwe locatie. Er stond 5 sterren maar dat geloof ik niet helemaal. Het is wel weer ene mooi hutje en niet te ver van het centrum. In de badkamer treffen we zelfs een bad maar… nog steeds geen warm water. Wim onderhaldet 3 euro van de prijs af waardoor de kamer netjes binnen budget valt.

Het plan is om maar 1 nachtje te blijven dus we gana op pad. Met gehuurde fietsen (nog slechter dan Gili air) fietsen we ook hier het eiland rond. Als we ergens stoppen voor een drankje en ene duik in de zee nemen we onze maskers en snorkels mee. We zwemmen een heel stuk de zee in en zien hie dieper het wordt (na 80 meter zwemmen is het nog steeds heupdiepte) wat koraal met vissen.  Als we het water uit komen wordt ons gevraagtd of we ook schildpadden gezien hebben… blijkbaar is dit dé plek om met schidpadden te snorkelen, maar die hebben we met duiken ook al genoeg gezien dus w2e laten het en vervolgen onze toch (na een hele kokosnoot te hebben leeggedronken, echtm, 1 liter vocht per noot!).

Na een stukje ploeteren door mul zand komen we aan de andere kant bij ‘sunset beach’veel meer grote resorts tegen en hier zijn dan ook de gevreeds prijzen. Aangezien de afgelopen adgen met name om eten draaien zoeken we een tentje voor de lunch. Na een paar stops vinden we een ydylische bedbank in het zand met fenomenaal uitzicht. Ik betel het lekerste broodje met kip en zoete aardappel patatjes ooit… en we genieten.

Voor osn liggen twee Nederlandse meiden te bakken in de zon… je kent het wel… voorkant kwartiertje, omdraaien… insmeren met zonnebrandolie…en luieren. Volgens mij heeft het hele eiland gezamenlijk een kater J
Omdat ik een leuk feestje bedacht heb maar totaal geen avond of nachtmens ben wil ik evne terug naar het huisje om nog een uurtje te slapen. Helaas valt, als we net binnen zijn en de airco hebben aangezet, de stroom uit. Dan maar een koud bad om af te koelen en met ee boekje op bed. Buiten horen we andere bezoekers onderhandelen over de prijs. Ze zijn best aggresief (spaans?) en niet al te beleefd en ik geloof dat ze uiteindelijk meer betaald hebben dan wij . Dat voelt dan wel wer goed, maar door hun luide stemmen is het niet van een dutje gekomen.

We gaan de straat weer op voor een avondmaaltijd (ik zei toch, alles draait om eten) en belanden op de local ‘fish market’. Het is mijn beurt om het pleje voor avondeten te zoeken en ik ga in de rij staan,. We kiezen uit de enorme hoeveelheden eten wat dingen en krijgen het op ene bordje. We wachten nog op de kip maar alle dingen die er zo lekker uitzagen blijken gefrituurd en moddervet. Na de stevige lunch van vanmiddag krijg ik het niet weg.

Helaas, mislukt dus.  Als we langs een koffietentje lopen kiest wim voor een espresso met tiramisu . Ik heb hem de hele vakantie nog niet zo gelukkig zien kijken.

We lopen de ‘boulevard’ / strandstraatje nog 2x op en neer totdat er een beetje sfeer komt. We bestellen bij een happy hour tentje een cocktail… blijkt happy hour net over en moeten we alsnog de volle mep betalen. De cocktail smaakte hierna toch iets minder! Uiteindelijk komen we bij een tentje met wat muziek en al wat mensen binnen. Wederom bestellen we hier een cocktail en gaan op het strand zitten. Ik wil dansen maar Wim is niet in beweging te krijgen… zucht, oh ja.. dat heb je met sommige mensen. Stiekem mis ik Genevieve die met mij midden op de dansvloer was gaan staan.

Nu het feestje niet zo lijkt te lukken gaan we richting huis en voor middernacht liggen we in bed… laat al die twintigers maar partyen…wij zijn te oud.